Buscar este blog

viernes, 3 de febrero de 2012

GIORDANO BRUNO SUTARA!


Giordano Bruno, filosofo eta astronomo italiarra,1548-1600.

XVI eta XVII. mendeetan Koperniko,Kepler, Tycho Brahe, Galileo, eta Newton,
 abian jarri zuten.zientzia eta metodo zientifikoa.
Baina ELIZAk ez zuen onartu nahi, bere aginpidearen ahultzea zekarren eta.
  Inkisizioak  GALILEO kartzelaratu zuen heliozentrismoa defendatzeagatik, eta bere teoriei uko egitera derrigortu zuten.
Elizak DESCARTES bera ere, jazarri zuen.
Zergatik?
  Galileorekin bat etortzeagatik, eta Jainkoak unibertsoa sortu eta gero, 
eraginik ez zuela esateagatik

Baina GIORDANO BRUNO BIZIRIK ERRE ZUTEN!!!!
ZERGATIK?
Esateagatik UNIBERTSOA INFINITUA ZELA, hau da, zentrurik ez zuela,
( beraz geozentrismoa ezinezkoa zen).
Halaber esan zuen BESTE ZENBAIT ASTROTAN ere, BIZITZA aurki zitekeela.

Baieztapen hauek direla eta INKISIZIOAk erabaki zuen Giordano Bruno SUTARA bidaltzea, eta ERRE ZUTEN.


Gaur ekarri dut LA HOGUERA  abestia, Javier KRAHE,( Madrid 1944), abeslariarena
Krahe kantari satirikoa da.
Hitzak ironikoak eta bitxiak dira, musika sinplea.
Duela 30 urte, film labur ironiko bat egin zuen ( "10 comentarios" izenekoa), non azalpenak ematen zituen Kristo bat sukaldatzeko,( berpizkundearen parodia bat zen ).
Hau dela eta ZENTSURATUA izan zen.
Eskerrak sutara bidali ez zutela!!!
Hala ere, Canal Plus eta Grupo Pisa-n "pertsona non grata" izendatu zuten eta epaiketa bat egin zioten.
Hona hemen LA HOGUERA abestiaren hitza eta musika:


 

Hitza:


Es un asunto muy delicado
el de la pena capital,
porque además del condenado,
juega el gusto de cada cual.
Empalamiento, lapidamiento,
inmersión, crucifixión,
desuello, descuartizamiento,
todas son dignas de admiración.

Pero dejadme, ay, que yo prefiera
la hoguera, la hoguera, la hoguera.
La hoguera tiene qué sé yo
que sólo lo tiene la hoguera.

Sé que han probado su eficacia
los cartuchos del pelotón;
la guinda del tiro de gracia
es exclusiva del paredón.
La guillotina, por supuesto,
posee el chic de lo francés,
la cabeza que cae en el cesto,
ojos y lengua de través.

Pero dejadme, ay, que yo prefiera
la hoguera, la hoguera, la hoguera.
La hoguera tiene qué sé yo
que sólo lo tiene la hoguera.

No tengo elogios suficientes
para la cámara de gas,
que para grandes contingentes
ha demostrado ser el as.
Ni negaré que el balanceo
de la horca un hallazgo es,
ni lo que se estira el reo
cuando lo lastran por los pies.

Pero dejadme, ay, que yo prefiera
la hoguera, la hoguera, la hoguera.
La hoguera tiene qué sé yo
que sólo lo tiene la hoguera.

Sacudir con corriente alterna
reconozco que no está mal:
la silla eléctrica es moderna,
americana, funcional.
Y sé que iba de maravilla
nuestro castizo garrote vil
par ajustarle la golilla
al pescuezo más incivil.

Pero dejadme, ay, que yo prefiera
la hoguera, la hoguera, la hoguera.
La hoguera tiene qué sé yo
que sólo lo tiene la hoguera. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario